محل تبلیغات شما
همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing

بازاریابی وابسته (همکاری در فروش) یا Affiliate Marketing روشی است که در یک روند فروش، علاوه بر فروشنده و خریدار، نفر سومی به‌عنوان واسطه فروش، خریدار را به فروشنده وصل می‌کند. ویژگی این حالت، این است که با اضافه شدن نفر سوم که همان بازاریاب سیستم همکاری در فروش است، قیمت محصول برای مشتری تغییر نمی‌کند و در اصل این شخص سود جداگانه‌ای روی محصول نمی‌گیرد، بلکه از سهم خود فروشنده، درصدی به بازاریاب سیستم همکاری در فروش می‌رسد. به‌بیان خیلی ساده باید گفت بازاریاب فروش، مشتری را پیدا می‌کند و آن را به سمت فروشنده می‌فرستد. حال هر کسی که از طرف آن بازاریاب، تبدیل به خریدار شود، بازاریاب درصدی را بابت پورسانت دریافت می‌کند. ساز و کار این سیستم به همین شکل است. افراد زیادی هستند که به صورت کسب درآمد اصلی و یا کسب درآمد جانبی با افیلیت مارکتینگ به آن می پردازند.

 سیستم همکاری در فروش
یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند با تعریف سیستم همکاری در فروش، از کاربران دعوت کند تا به این سیستم بپیوندند و برای محصولات مشتری پیدا کنند. روند این کار به این صورت است که برای یک محصول و یا گروهی از محصولات، آدرس اختصاصی (URL) که شامل اعداد و یا حروف مختص هر کاربر است، به کاربر داده می‌شود. این آدرس‌ها در وب‌سایت یا فروشگاهی که از این سیستم استفاده می‌کند به صورت اتوماتیک برای هر کاربر ساخته می‌شوند. بعد از دریافت این آدرس، کاربر می‌تواند در هر کانالی آن را منتشر کند. از وب‌سایت شخصی و یا حتی فروشگاهی خود گرفته تا رسانه‌های اجتماعی. وقتی هر کاربر دیگری در اینترنت از طریق این لینک‌ها وارد سایت فروشنده شود و محصول را خریداری کند، درصدی به‌عنوان پورسانت به بازاریاب داده می‌شود. این سود معمولا برای محصولات فیزیکی ۵ تا ۱۵ درصد است اما محصولات دانلودی یا همان غیرفیزیکی امروزه تا ۳۰ درصد پورسانت دارند. نمونه‌هایی از هر دو مدل همکاری در فروش را در ادامه این مقاله باهم بررسی خواهیم کرد.

نقش فروشنده و بازاریاب در سیستم همکاری در فروش

فروشنده کسی است که در وب‌سایت خود از سیستم همکاری در فروش استفاده می‌کند. فرقی هم نمی‌کند که محصولات آن چه‌چیزی باشد. حتی ممکن است اصلا خبری از محصول نباشد و تنها یک اکانت یا همان اشتراک ویژه یک سایت، به‌عنوان محصول باشد. در پاراگراف‌های بعدی به معرفی انواع مدل‌های این سیستم می‌پردازیم. به‌صورت کلی رویکرد این سیستم به این‌گونه است که صاحب کسب و کار قصد دارد فروش خود را بیشتر کند و به‌همین دلیل از بازاریاب‌ها برای ایجاد فروش و پیدا کردن مشتری کمک می‌گیرد. بازاریاب هم پس وارد شدن به سایت آن کسب و کار، آدرس اختصاصی خود را برای محصول و یا محصولات را می‌گیرد و آن را به هر طریقه‌ای که می‌تواند منتشر می‌کند.

تاثیر همکاری در فروش در کسب و کار

انواع سرویس سیستم همکاری در فروش

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing

سیستم ,همکاری ,بازاریاب ,محصول ,می‌کند ,کاربر ,همکاری در ,در فروش ,سیستم همکاری ,است که ,و یا ,بازاریاب سیستم همکاری ,افیلیت مارکتینگ affiliate

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Hugh's style samitiven سخن کارشناس سگ های ولگرد بانگو وبلاگ فارسی 93 همگام الکترونیک candmamemi killtingclamel Beverly's collection meosadesa